PRESSRELEASE: CareerBuilder introducerar Broadbean i Norden

CareerBuilder Broadbean

CareerBuilder har sedan 2006 utökat sin globala räckvidd och expanderat till ett flertal nya marknader i Europa, Asien och Sydamerika samtidigt som man genomfört strategiska förvärv av nischade, markandsledande kanaler och rekryteringslösningar. Under slutet av 2013 förvärvade CareerBuilder Broadbean, världens ledande leverantör av lösningar för distribution och publicering av platsannonser. Nu introduceras Broadbean även på den nordiska marknaden.

Broadbean, med huvudkontor i Storbritannien, ger rekryterande företag oöverträffad tillgång till att publicera lediga jobb på ett globalt nätverk av över 7000 jobbsajter, forum och sociala medier och möjlighet att söka i mängder av kandidatdatabaser genom ett och samma verktyg.

Introduktionen av Broadbean på den svenska marknaden stärker vår position som ledande leverantör av lösningar för kandidatattraktion i Norden ytterligare. Samtidigt ger vi nordiska arbetsgivare som rekryterar både lokalt och globalt ännu ett verktyg som underlättar och sparar ovärderlig tid för rekryterare som publicerar platsannonser och använder kandidatdatabaser, säger Maria Svensson, Broadbean Manager Nordic på CareerBuilder i Norden.

Broadbean har sedan starten 2001 format starka samarbeten med platsannonseringskanaler och  teknikleverantör inom HR för att ge sina användare tillgång till så många tänkbara rekryteringskanaler som möjligt. Under första kvartalet 2015 har Broadbeans användare publicerat över 3 miljoner lediga jobb, hanterat över 10 miljoner jobbansökningar och  genomfört över 2,7 miljoner sökningar i kandidatdatabaser per månad.

Broadbean har en enorm kapacitet att hantera Big Data, effektivisera företagens platsannonsflöde samt förenkla uppföljning och rapportering för rekryterare, både lokalt och globalt. Detta är något som flera av våra kunder har saknat och som vi ser fram emot att få presentera för den nordiska marknaden. Sverige är idag världsledande inom flera branscher och företag behöver därför ofta rekrytera på global nivå för att attrahera kvalificerade kandidater till lediga jobb i Sverige. Att CareerBuilder nu kan erbjuda dessa företag enkel distribution av platsannonser till över 7 000 jobbsajter är oerhört spännande, säger Anders Selvehed, VD på CareerBuilder i Norden.

Maria Svensson, Broadbean Manager Nordic på CareerBuilder i Norden: 073-516 02 65 (maria.svensson@careerbuilder.se)

Mer information om Broadbean

Mer information om CareerBuilder

CareerBuilder är en av Sveriges och världens största aktörer inom segmentet internetbaserad rekrytering och erbjuder helhetslösningar inom kandidatattraktion och rekryteringsverktyg för kandidathantering.

Vi publicerar över 9000 lediga jobb på Careerbuilder.se varje månad samtidigt som vi gör det enklare för rekryterande företag att attrahera, hantera och återengagera toppkandidater.
Allt med fullt fokus på mätbarhet och ROI.
CareerBuilder erbjuder lösningar inom:
– Platsannonsering och onlinerekrytering
– HR Software / Rekryteringsverktyg – Kandidatattraktion, Kandidathantering och Kandidatkommunikation
– Employer Branding
För mer information:
www.careerbuilder.se | rekrytering.careerbuilder.se | info@careerbuilder.se | 08-522 167 00

PRESSRELEASE: CareerBuilder introducerar Broadbean i Norden
Tagged on: