Dålig återkoppling till jobbsökande skadar arbetsgivarens anseende

Totalt har 5 628 respondenter deltagit i undersökningen, som genomfördes av CareerBuilder.se.Undersökningen slår fast att det vid jobbansökningar är viktigt med någon form av respons från arbetsgivarna.  Två av tio uppger att de, vid utebliven återkoppling, inte skulle rekommendera företaget till andra. 3,3 procent, skulle sluta köpa företagets produkter och tjänster helt och hållet.

– Den som söker ett jobb ena dagen kan vara en kund andra dagen. Företag kan vinna mycket på att sätta upp en strategi för hur de ska arbeta med processen kring jobbansökningar, säger Johan Hasslert, marknadschef på CareerBuilder.se

Läs hela nyheten här

Dålig återkoppling till jobbsökande skadar arbetsgivarens anseende

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.